• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84910
+
-

128 روستای قم  به اینترنت پرسرعت دسترسی دارد

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم گفت: از ۲۲۵ روستای استان، ۱۷۲ روستا ارتباط تلفنی ثابت و ۱۲۸ روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

«سید رضا موسوی» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به مولفه‌های توسعه اینترنت پرسرعت در قم افزود: در حوزه دسترسی به اینترنت پرسرعت ثابت هم‌اکنون بیش از ۹۰ هزار پورت دایر در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: همراه اول در ۱۲۸ روستا دارای پوشش ۹۹ درصدی اینترنت 2G و همچنین پوشش ۱۰۰ درصدی 2G و 4G است. ضمن این‌که ۲ اپراتور دیگر به ‌ویژه ایرانسل نیز برای توسعه پوشش اینترنت پرسرعت در روستا اقدامات خوبی انجام داده‌اند و در بسیاری از روستاها در حال ارائه خدمات هستند.

مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم بیان کرد: یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی نیز به ۱۶۸ روستای قم خدمات ارائه می‌کند.
موسوی با اشاره به پوشش تلفن همراه در روستاهای قم گفت: همراه اول در تمام ۱۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار قم دارای پوشش بالای ۸۰ درصدی است.
وی اظهار کرد: ایرانسل نیز در ۱۲۰ روستا دارای پوشش ۸۰ درصد، در ۷ روستا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد و در ۴۰ روستا زیر ۵۰ درصد دارای پوشش مخابراتی است، ضمن این‌که رایتل ۹ روستا را پوشش می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: یک میلیون و ۹۵۵ هزار سیم کارت اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در این استان فعال است که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۱۲۳ هزار سیم‌کارت به اینترنت پرسرعت همراه دسترسی دارد.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات قم با بیان این‌که ۸۵ درصد روستاهای قم تلفن ثابت دارند، ‌گفت: حدود ۴۵ هزار تلفن ثابت منصوبه توسط شرکت مخابرات در روستاهای قم ایجاد شده که از این تعداد بیش از ۲۷ هزار تلفن فعال است.

موسوی با اشاره به وجود ۱۲۱ واحد پستی در سطح استان اظهار کرد: ۶۹ واحد پستی شهری و ۵۲ واحد پستی روستایی در مجموع دارای بیش از یک میلیون ترافیک مرسوله در طول سال هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید